DECRETO 247/2015, de 17 de noviembre, por el que se aprueban las características del papel que se tiene que utilizar en la Administración de justicia en Cataluña.
Sección | Disposiciones Generales |
Emisor | DEPARTAMENTO DE JUSTICIA |
Rango de Ley | Decreto |
L’article 104 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix que corresponen a la Generalitat els mitjans materials de l’Administració de justícia a Catalunya.
En virtut dels reials decrets 966/1990, de 20 de juliol, i 409/1996, d’1 de març, es van traspassar de l’Administració de l’Estat a la Generalitat les funcions en matèria de provisió dels mitjans materials i econòmics necessaris per al funcionament de l’Administració de justícia a Catalunya, que posteriorment i mitjançant el Decret 129/1996, de 16 d’abril, es van assignar al Departament de Justícia.
El Decret 298/1995, d’11 d’octubre, va aprovar les característiques del paper d’ofici per a l’Administració de justícia a Catalunya.
Tanmateix, la Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l’ordre social va suprimir l’ús del paper d’ofici en aquest àmbit, tot establint, -l’article 101-, que les actuacions i resolucions jurisdiccionals i els escrits de les parts que hi tinguin relació s’havien d’estendre en paper comú, les característiques i el format del qual es determinarien reglamentàriament. Al mateix temps, la citada Llei derogava expressament el Reial decret 637/1993, de 3 de maig, que fins aquell moment atribuïa competències al Ministeri de Justícia per determinar les característiques de l’esmentat paper d’ofici. Suprimit, doncs, l’ús del paper d’ofici i establert l’ús del paper comú en les actuacions i resolucions judicials, mitjançant el Reial decret 1184/1998, de 12 de juliol, el Ministeri de Justícia va establir-ne les condicions tècniques, tot reconeixent la competència de les comunitats autònomes amb competències en matèria de provisió de mitjans materials i econòmics, en els seus respectius àmbits territorials, per gestionar l’adquisició i el subministrament del paper necessari per al funcionament dels òrgans jurisdiccionals.
Per tal d’adaptar la normativa que regulava les característiques del paper que s’ha d’utilitzar a l’Administració de justícia al nou marc legal, el Decret 208/1999, de 27 de juliol, va modificar el Decret 298/1995, d’11 d’octubre.
El procés de modernització en l’àmbit de l’Administració de justícia i la implantació d’eines informàtiques que integren desenvolupaments que poden reduir costos quant al subministrament d’aquest tipus de material, fan necessari derogar el Decret 298/1995, d’11 d’octubre, i dictar-ne un de nou, per tal de fixar les característiques tècniques del paper que han...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba