DECRETO 247/2015, de 17 de noviembre, por el que se aprueban las características del papel que se tiene que utilizar en la Administración de justicia en Cataluña.

SecciónDisposiciones Generales
EmisorDEPARTAMENTO DE JUSTICIA
Rango de LeyDecreto

L’article 104 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix que corresponen a la Generalitat els mitjans materials de l’Administració de justícia a Catalunya.

En virtut dels reials decrets 966/1990, de 20 de juliol, i 409/1996, d’1 de març, es van traspassar de l’Administració de l’Estat a la Generalitat les funcions en matèria de provisió dels mitjans materials i econòmics necessaris per al funcionament de l’Administració de justícia a Catalunya, que posteriorment i mitjançant el Decret 129/1996, de 16 d’abril, es van assignar al Departament de Justícia.

El Decret 298/1995, d’11 d’octubre, va aprovar les característiques del paper d’ofici per a l’Administració de justícia a Catalunya.

Tanmateix, la Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l’ordre social va suprimir l’ús del paper d’ofici en aquest àmbit, tot establint, -l’article 101-, que les actuacions i resolucions jurisdiccionals i els escrits de les parts que hi tinguin relació s’havien d’estendre en paper comú, les característiques i el format del qual es determinarien reglamentàriament. Al mateix temps, la citada Llei derogava expressament el Reial decret 637/1993, de 3 de maig, que fins aquell moment atribuïa competències al Ministeri de Justícia per determinar les característiques de l’esmentat paper d’ofici. Suprimit, doncs, l’ús del paper d’ofici i establert l’ús del paper comú en les actuacions i resolucions judicials, mitjançant el Reial decret 1184/1998, de 12 de juliol, el Ministeri de Justícia va establir-ne les condicions tècniques, tot reconeixent la competència de les comunitats autònomes amb competències en matèria de provisió de mitjans materials i econòmics, en els seus respectius àmbits territorials, per gestionar l’adquisició i el subministrament del paper necessari per al funcionament dels òrgans jurisdiccionals.

Per tal d’adaptar la normativa que regulava les característiques del paper que s’ha d’utilitzar a l’Administració de justícia al nou marc legal, el Decret 208/1999, de 27 de juliol, va modificar el Decret 298/1995, d’11 d’octubre.

El procés de modernització en l’àmbit de l’Administració de justícia i la implantació d’eines informàtiques que integren desenvolupaments que poden reduir costos quant al subministrament d’aquest tipus de material, fan necessari derogar el Decret 298/1995, d’11 d’octubre, i dictar-ne un de nou, per tal de fixar les característiques tècniques del paper que han...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR