RESOLUCIÓN CLT/2894/2015, de 20 de noviembre, por la que se da publicidad al Acuerdo del Consejo de Administración de la Oficina de Apoyo a la Iniciativa Cultural por el que se aprueban las bases generales reguladoras de los procedimientos para la concesión de ayudas en régimen de concurrencia.

SecciónDisposiciones Generales
EmisorDEPARTAMENTO DE CULTURA
Rango de LeyResolución

Atès l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural adoptat en sessió de 19 de novembre de 2015, pel qual s'aproven les bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència,

Resolc:

—1 Que es publiqui íntegrament al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de 19 de novembre de 2015 pel qual s'aproven les bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència.

—2 Contra aquest Acord, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Barcelona, 20 de novembre de 2015

Pilar Pifarré i Matas

Presidenta del Consell d'Administració

Acord

del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de 20 de novembre de 2015 pel qual s'aproven les bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència.

L'article 127.1 de l'Estatut d'autonomia atribueix a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva en matèria de cultura, que comprèn, en tot cas, el foment de la cultura. Mitjançant la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, es crea l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, que té com a objecte concentrar les iniciatives de suport i foment del departament competent en matèria de cultura i de les entitats adscrites, excepte l'Institut Català de les Empreses Culturals, que transitòriament manté les funcions d'aprovar les bases i convocatòries i gestionar els ajuts.

Així, d'acord amb el que disposa l'article 4 del Decret 7/2012, de 10 de gener, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, a aquesta entitat li correspon aprovar les bases reguladores i les convocatòries d'ajuts en matèria cultural, a proposta del departament competent en matèria de cultura o de les entitats competents per raó de la matèria, així com tramitar i resoldre els procediments de concessió d'ajuts en matèria cultural.

La creació de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural s'emmarca en el projecte de finestreta única que té l'origen en la necessitat d'unificar en un sol portal d'accés tot el sistema de subvencions dels òrgans del Departament de Cultura i de les entitats públiques adscrites, per tal de facilitar els processos a les persones interessades, optimitzar els recursos disponibles i impulsar la tramitació electrònica. A fi d'assolir aquests objectius es facilita per via telemàtica l'accés a la informació, a la presentació de sol·licituds, a l'aportació de documentació i a conèixer l'estat de tramitació; amb la gestió unificada de la tramitació de subvencions, s'han modernitzat també els procediments i simplificat els requisits, els documents i els formularis, i s'ha reduït el termini de concessió i de pagament. Aquest canvi substancial en el model de gestió de les polítiques de foment del Departament de Cultura es veu reflectit també en l'aprovació d'unes bases reguladores generals aplicables a totes les línies d'ajuts en matèria cultural, tret de les que són competència de l'Institut Català de les Empreses Culturals.

Aquest projecte de finestreta única ha evolucionat amb l'Ordre CLT/4/2013, de 2 de gener, que estableix la tramitació telemàtica obligatòria dels procediments de concessió, justificació, modificació i revocació d'ajuts de concurrència pública adreçats a persones jurídiques, públiques o privades, a persones físiques empresàries i a determinats col·lectius de persones físiques. Aquesta Ordre va ser modificada per l'Ordre CLT/47/2014, de 21 de febrer, que amplia l'obligatorietat de la tramitació telemàtica dels ajuts, en aplicar-la també a persones físiques que opten a ajuts per als quals és necessari disposar d'una trajectòria professional que hagi implicat l'ús habitual dels mitjans electrònics.

Finalment, el Govern ha aprovat un model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, a través de l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol (DOGC núm. 6671, de 24.7.2014). Aquest Acord s'emmarca en un pla governamental de mesures per homogeneïtzar i millorar la gestió de les polítiques de foment del conjunt de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic. El model tipus de bases de subvencions esmentat es va fonamentar, en gran mesura, en les bases generals aprovades per l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural. Tot i així, va caldre fer adaptacions en les bases generals d'ajuts de l'Oficina per ajustar-les al model aprovat.

Vistos els articles 87 i següents del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions, i els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei esmentada;

Vistos els informes del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts i de la Institució de les Lletres Catalanes;

D'acord amb l'article 7.3.a dels Estatuts de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, aprovats pel Decret 7/2012, de 10 de gener, a proposta del Departament de Cultura i de les entitats competents per raó de la matèria, el Consell d'Administració acorda:

—1 Aprovar les bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència, tramitats per l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, que consten en l'annex d'aquest Acord.

—2 Derogar l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de 27 de novembre de 2014 pel qual s'aproven les bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència, publicat mitjançant la Resolució CLT/2777/2014, de 28 de novembre.

—3 Els procediments de concessió d'ajuts iniciats amb anterioritat a la data en què té efectes aquest Acord es regeixen per les bases reguladores, generals i específiques, vigents en el moment de la seva convocatòria.

—4 Aquest Acord entra en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Annex

Bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència tramitats per l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural

—1 Objecte

  1. Aquestes bases generals són d'aplicació als procediments de concessió d'ajuts en règim de concurrència competitiva tramitats per l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural. A aquests efectes, s'entén per procediment de concurrència competitiva el que defineix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    Així mateix, aquestes bases són aplicables a aquells procediments de concurrència no competitiva les bases reguladores dels quals, de manera excepcional, estableixen el prorrateig entre els beneficiaris dels ajuts de l'import global màxim destinat als ajuts, o en què les sol·licituds es resolen de manera independent, llevat d'aquells aspectes que no resultin d'aplicació per les singularitats procedimentals pròpies d'aquests procediments.

  2. Els ajuts finançats amb càrrec a fons de la Unió Europea es regeixen per la normativa comunitària i per la resta de normes aplicables en cada cas, d'acord amb el que estableix l'article 6 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  3. Les bases específiques determinen l'objecte de cada línia d'ajuts.

  4. Les bases específiques d'ajuts que compleixin amb la definició d'ajuts d'Estat d'acord amb l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea han d'indicar el marc normatiu aplicable.

    Si escau, les bases específiques han d'establir que s'ajusten al Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26.6.2014), o que els ajuts tenen la consideració d'ajuts de minimis , regulats pel Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L352, de 24.12.2013).

    —2 Persones beneficiàries

  5. Poden ser beneficiàries dels ajuts les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, que determinin les bases específiques.

    Així mateix, en poden ser beneficiàries, si ho estableixen les respectives bases específiques, les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat tot i que no tingui personalitat jurídica.

    Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat jurídica, s'han de fer constar expressament, tant en formalitzar la sol·licitud com en l'acord de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de l'ajut que ha d'aplicar cada un, ja que també tenen la consideració de beneficiaris. L'agrupació no es pot dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que estableixen l'article 100.4 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre i l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  6. No poden ser beneficiàries d'ajuts les empreses següents:

    1. Les empreses en crisi. Als efectes d'aquestes bases s'entén per empresa en crisi l'empresa en què concorre alguna de les circumstàncies que estableix...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR