ORDEN SLT/125/2015, de 30 de abril, por la que se hace pública la relación de tasas vigentes que gestionan el Departamento de Salud y sus organismos y entidades dependientes.

SecciónDisposiciones Generales
EmisorDEPARTAMENTO DE SALUD
Rango de LeyOrden

El Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, estableix en el títol XXI les taxes que gestiona el Departament de Salut.

La disposició addicional tercera de l’esmentat Decret legislatiu estableix que, dins del termini de dos mesos a comptar de la data d’entrada en vigor de la llei que modifiqui o creï taxes o n’actualitzi els imports, els departaments de la Generalitat de Catalunya que gestionin taxes afectades han de publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , mitjançant una ordre del conseller o consellera competent en la matèria, i amb efectes merament informatius, una relació de les taxes vigents que gestionen, en què identifiquin els serveis i les activitats que merita cada taxa i la quota corresponent.

La Llei 3/2015, d’11 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives, modifica l’article 21 del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny.

L’article 44 de la Llei 2/2015, d’11 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2015, modifica el tipus de les taxes de quantia fixa vigents.

Per tot això, d’acord amb l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article únic

Donar publicitat a les taxes vigents per a l’exercici de 2015 que gestionen el Departament de Salut i els organismes i entitats que en depenen, i que s’especifiquen a l’annex d’aquesta Ordre.

Disposició derogatòria

Queden derogades les anteriors ordres que donin publicitat a les taxes que es gestionen en l’àmbit competencial del Departament de Salut i dels organismes i entitats que en depenen.

Barcelona, 30 d’abril de 2015

Boi Ruiz i Garcia

Conseller de Salut

Annex

Relació de taxes vigents

-1 Taxes per autoritzacions, anotacions o registres administratius, així com per les activitats de control sanitari en matèria de protecció de la salut fet sobre indústries, establiments, serveis, laboratoris, productes i altres activitats relacionades

  1. Per la tramitació d’autoritzacions sanitàries d’establiments o empreses seguides d’una inscripció inicial en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin una activitat de control sanitari in situ, en el domicili de la indústria, establiment o servei: 135,75 euros.

  2. Per la tramitació d’autoritzacions sanitàries d’establiments o empreses que comportin una activitat de control sanitari in situ, en el domicili de la indústria, establiment o servei: 126,35 euros.

  3. Per la tramitació de la inscripció inicial d’establiments o empreses en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin un estudi de caràcter tècnic: 59,30 euros.

  4. Per la tramitació d’anotacions en registres oficials sense l’existència d’un acte d’autorització o estudi tècnic: 9,45 euros.

  5. Per l’avaluació, estudi i registre oficial de preparats alimentosos per a règims dietètics o especials i de les aigües de beguda envasades minerals naturals i de deu o de modificacions de dades registrals derivats de les comunicacions de posada en el mercat de productes: 59,30 euros per producte.

  6. Per la realització d’estudis i informes entre els quals hi ha els relatius a comunicacions de posada en el mercat de productes: 49,35 euros per informe.

  7. Certificats sanitaris oficials que provenen d’arxius i registres del Departament de Salut o ens competent: 12,75 euros.

  8. Per cada acte de control sanitari posterior a l’autorització o l’anotació registral, i independents d’aquests: 57,15 euros.

    -2 Taxes pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i de comprovació tècnica sanitària en matèria de policia sanitària mortuòria

  9. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries pel trasllat de cadàvers: 49,30 euros.

  10. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per l'exhumació o la inhumació de cadàvers: 49,30 euros.

  11. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per la conservació, embalsamament o tanatoplàstia de cadàvers: 54,30 euros.

  12. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i les comprovacions sanitàries pel trasllat, l'exhumació o la inhumació de restes cadavèriques: 8,60 euros.

    En el supòsit de concurrència de dues o més activitats, la tarifa a aplicar és la de la darrera actuació incrementada en el 25%.

    -3 Taxes pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives dels centres, els serveis i els establiments sanitaris i sociosanitaris

  13. Per l'estudi, els informes i la inspecció, si escau, de la resolució dels expedients d'autorització administrativa d'instal·lació, modificació, permís de funcionament i trasllat dels centres, serveis i establiments sanitaris:

    1.1. Centres, serveis i establiments sanitaris amb internament:

    1.1.1. Quantitat base: 390,55 euros.

    1.1.2. Per cada servei a autoritzar: 25,90 euros.

    1.1.3. Per cada programa de garantia de qualitat assistencial: 57,30 euros.

    1.2. Centres, serveis i establiments sanitaris sense internament:

    1.2.1. Quantitat base: 167,30 euros.

    1.2.2. Per cada servei a autoritzar: 25,90 euros.

    1.2.3. Per cada programa de garantia de qualitat assistencial: 57,30 euros.

    1.3. Establiments sanitaris: 263,50 euros.

    1.4 Modificacions d'estudis, informes i inspeccions, si escau, de la resolució dels expedients d'autorització administrativa d'instal·lació, modificació, permís de funcionament i trasllat dels centres, serveis i establiments sanitaris:

    1.4.1. Estructura o trasllat amb internament: 390,55 euros.

    1.4.2. Estructura o trasllat sense internament: 167,30 euros.

    1.4.3. Ampliació de serveis: 25,90 euros/per servei.

  14. Per l'estudi i l'informe previs a la resolució dels expedients de certificació sanitària de transport sanitari:

    2.1. Ambulàncies assistencials: 91,50 euros.

    2.2. Ambulàncies no assistencials: 73,20 euros.

    2.3. Transport sanitari col·lectiu: 54,85 euros.

    -4 Taxa pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i d'inspecció dels centres, els serveis i els establiments sociosanitaris

  15. Per l'estudi i l'informe previs a la resolució dels expedients d'autorització administrativa de creació, ampliació, modificació, permís de funcionament, trasllat o tancament de centres sociosanitaris: 294,35 euros.

  16. Per l'estudi i l'informe previs a la resolució dels expedients d'autorització administrativa de creació, ampliació, modificació, permís de funcionament, trasllat o tancament de serveis sociosanitaris: 167,30 euros.

  17. Per la inspecció prèvia a l'atorgament o la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR