ORDEN ECO/294/2015, de 18 de septiembre, por la que se modifica la Orden ECO/47/2013, de 15 de marzo, por la que se regula el funcionamiento y se aprueba la aplicación del Registro público de contratos de la Generalidad de Cataluña.

SecciónDisposiciones Generales
EmisorDEPARTAMENTO DE ECONOMÍA Y CONOCIMIENTO
Rango de LeyOrden

L’article 333 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre (TRLCSP), estableix, amb caràcter general, l’obligació dels òrgans de contractació de totes les administracions públiques i de la resta d’entitats incloses en el seu àmbit d’aplicació, de comunicar al Registre de contractes del sector públic, per a la seva inscripció, les dades bàsiques dels contractes adjudicats, com també, si escau, les seves modificacions, pròrrogues, variacions de terminis o de preu, el seu import final i extinció.

Aquest mateix precepte preveu que, en els casos d’administracions públiques que disposin de registres de contractes anàlegs en el seu àmbit de competències, la comunicació de dades es pot substituir per comunicacions entre els registres de contractes respectius.

D’acord amb aquesta previsió, i en el marc de les competències de la Generalitat de Catalunya en matèria d’organització administrativa i de contractació pública, es va aprovar l’Ordre ECO/47/2013, de 15 de març, per la qual es regula el funcionament i s’aprova l’aplicació del Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya. Aquesta Ordre va adaptar l’Ordre de 26 de febrer de 1997, de posada en funcionament del sistema informàtic de comunicació de dades al Registre públic de contractes, al nou marc jurídic aplicable. L’article 1.2 de l’Ordre ECO/47/2013 disposa que el Registre públic de contractes (RPC) es constitueix en un instrument adient per permetre el compliment de les obligacions d’informació de dades dels contractes públics que adjudiquin les entitats de l’Administració local catalana que ho sol·licitin i estableix un règim opcional per a aquestes entitats.

Amb posterioritat a l’entrada en vigor d’aquesta Ordre, s’ha aprovat la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la disposició addicional vuitena de la qual estableix l’obligació de les administracions locals catalanes d’informar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya els contractes formalitzats.

Més recentment, la disposició addicional segona de la Llei 3/2015, de l'11 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives, preveu que les entitats de l’Administració local i els ens, organismes o entitats del seu sector públic (en endavant, entitats locals) han de comunicar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya, perquè hi siguin inscrites, les dades bàsiques dels contractes que adjudiquin i que estiguin subjectes a la legislació de contractes del sector públic i també, si escau, les modificacions, les pròrrogues, les variacions de terminis o de preus, l’import final i l’extinció.

Cal tenir en compte, en primer lloc, que les dades que s’han d’informar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya superen en nombre les dades que requereix el Registre de contractes del sector públic estatal. Entre aquestes dades addicionals a les exigides en l’àmbit del Registre estatal, es troben les requerides per l’Acord del Govern de mesures en matèria de contractació pública i l’Acord del Govern pel qual s’estableix el protocol d’actuació en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic en relació amb la contractació d’estudis i dictàmens, així com les dades que responen a la finalitat d’incrementar la transparència en la contractació pública, principalment, les econòmiques i estadístiques sobre la contractació pública a Catalunya.

Per fer factible la incorporació de les dades contractuals de les entitats locals al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya, i atesa molt especialment la heterogeneïtat de les entitats locals catalanes pel que fa a la seva mida, als recursos disponibles, i a l’efectiva disposició d’eines que permetin l’intercanvi informatitzat de dades entre administracions, s’ha optat per un règim de mínims, segons el qual, les dades que les administracions locals han d’enviar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya són les que han estat objecte de desenvolupament en el capítol cinquè del Reial decret 817/2009, de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR