DECRETO 282/1996, de 23 de julio, por el que se establece el currículum de los ciclos de formación específica de grado medio de artes plásticas y diseño de la familia profesional de diseño gráfico.
Sección | Disposiciones Generales |
Emisor | DEPARTAMENTO DE ENSEÑANZA |
Rango de Ley | Decreto |
Resultats i fitxa. Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya . Generalitat de Catalunya Accés al contingut Accés al menú de la secció Introdueixi les paraules de cerca Castellano Mapa Web Contacte Temes Serveis Generalitat Catalunya Seu electrònica function ValidaParaulaCercaCercadorGeneric(){ if(!document.getElementById) return; if( !document.getElementById("FW_bCercador") ) return; var objFORM = document.getElementById("FW_bCercador"); if(objFORM.nodeName.toLowerCase()!="form"){ objFORM = objFORM.getElementsByTagName("form"); if(objFORM.length>0){ objFORM = objFORM[0]; }else{ return; } } objFORM.onsubmit = function(){ var ca = "Si us plau, introdu�u les paraules a cercar."; var es = "Por favor, introduzca las palabras a buscar."; var en = "Type your search please."; var oc = "Si us plau, introdu�u les paraules a cercar."; var continuar = true; var idioma = ""; if(document.documentElement.getAttribute && (document.documentElement.getAttribute("lang")!="" || document.documentElement.getAttribute("xml:lang")!="" )){ idioma = (document.documentElement.getAttribute("lang")?document.documentElement.getAttribute("lang"):(document.documentElement.getAttribute("xml:lang")?document.documentElement.getAttribute("xml:lang"):"")); } switch(document.getElementById("cercadorOcult").value){ case "": alert(eval(idioma.substring(0,2))); continuar = false; break; case "cerca": alert(idioma!=""?eval(idioma.substring(0,2)):ca); continuar = false; break; case "c�rca": alert(idioma!=""?eval(idioma.substring(0,2)):oc); continuar = false; break; case "buscar": alert(idioma!=""?eval(idioma.substring(0,2)):es); continuar = false; break; case "search": alert(idioma!=""?eval(idioma.substring(0,2)):en); continuar = false; break; } if(continuar) return true; else{ document.getElementById("cercadorOcult").focus(); return false; } } } window.onload=function(){ ValidaParaulaCercaCercadorGeneric(); }; Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Sobre el DOGC Serveis del DOGC Base de dades del DOGC Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions Preguntes freqüents Enllaços Publicacions de la Generalitat de Catalunya DOGC > Resultats i fitxa // document.write(" "); //AEB funcio que afegeix el parametre newLang al canviar l' idioma del portal. function updateQueryStringParameter(uri, key, value) { var re = new RegExp("([?&])" + key + "=.*?(&|$)", "i"); var separator = uri.indexOf('?') !== -1 ? "&" : "?"; if (uri.match(re)) { return uri.replace(re, '$1' + key + "=" + value + '$2'); } else { return uri + separator + key + "=" + value; } } $(function() { lang=$('html').attr('lang'); var urlOnChangeLocale=document.getElementsByClassName("FW_bIdiomes")[0].children[0].href; if(lang == "ca-ES"){ if(urlOnChangeLocale.indexOf("newLang=") == -1){ urlOnChangeLocale += "&newLang=es_ES"; }else{ urlOnChangeLocale=updateQueryStringParameter(urlOnChangeLocale,"newLang", "es_ES"); } }else{ if(urlOnChangeLocale.indexOf("newLang=") == -1){ urlOnChangeLocale += "&newLang=ca_ES"; }else{ urlOnChangeLocale=updateQueryStringParameter(urlOnChangeLocale,"newLang", "ca_ES"); } } document.getElementsByClassName("FW_bIdiomes")[0].children[0].href=urlOnChangeLocale; }); Torna Enllaç permanent function submitForm(linkElement, sessionVal) { var parent = linkElement.parentNode; if (parent) { parent.submit(); } } Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi function submitForm(linkElement, sessionVal) { var parent = linkElement.parentNode; if (parent) { parent.submit(); } } Afegeix-lo a la meva selecció PDF (1.42 MB) Dades del document Tipus de document Decreto
Data del document 23/07/1996
Número del document 282/1996
Número de control 96194021
Organisme emissor Departamento de Enseñanza
Dades del DOGC Número 2237
Fecha 31/07/1996
Sección DISPOSICIONES
Página 8253
Descriptors relacionats Matèries formació professional (1530) programa d'ensenyament (437) reforma de l'ensenyament (367) Accedeix a la cerca simple / avançada DECRETO 282/1996, de 23 de julio, por el que se establece el currículum de los ciclos de formación específica de grado medio de artes plásticas y diseño de la familia profesional de diseño gráfico. D'acord amb l'article 4 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu, correspon a les administracions educatives l'establiment del currículum dels diferents ensenyaments, dels quals el Govern ha de fixar prèviament els aspectes bàsics curriculars. Mitjançant el Decret 304/1995, de 7 de novembre, el Departament d'Ensenyament ha determinat l'ordenació general dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny de Catalunya. El Reial decret 1457/1995, d'1 de setembre, fixa els títols de tècnic d'arts plàstiques i disseny de la família professional de disseny gràfic, així com els corresponents ensenyaments mínims. Escau, per tant, establir-ne el currículum per a la seva aplicació a Catalunya. Els cicles de grau mitjà a què es refereix aquest Decret tenen la finalitat de formar professionals en dues recents especialitzacions de disseny gràfic, que des dels seus inicis han tingut a l'abast suports teòrics i mitjans informàtics cada vegada més elaborats. En conseqüència, es fa evident la necessitat de professionals que disposin d'una àmplia preparació teòrica i pràctica, que permeti conciliar l'aplicació de criteris estètics personals i el millor ús dels recursos materials. Per tot això, a proposta del conseller d'Ensenyament, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i d'acord amb el Govern, Decreto: Article 1 Aquest Decret estableix el currículum per als ensenyaments vinculats als títols de tècnic d'arts plàstiques i disseny pertanyents a la família professional de disseny gràfic, els aspectes bàsics curriculars dels quals han estat fixats en el Reial decret 1457/1995, d'1 de setembre. Aquests títols són: Tècnic d'arts plàstiques i disseny en art final de disseny gràfic. Tècnic d'arts plàstiques i disseny en autoedició. Article 2 Per als mòduls impartits en el centre educatiu corresponents als diferents cicles de formació específica objecte d'aquest Decret: 1. La denominació, nivell i durada són els que s'estableixen a l'annex 1, en els apartats 1.1, 1.2 i 1.3 corresponents a cada títol. 2. El camp professional i les tasques més significatives són les que es descriuen a l'annex 1, en els apartats 2.1 i 2.2 corresponents a cada títol. 3. Els objectius generals són els que s'estableixen en l'apartat 3.1 corresponent a cada títol. 4. L'estructura i les hores destinades a la formació en centres educatius a la fase de pràctiques i a l'obra final es detallen a l'annex 1, en l'apartat 3.2 de cada títol. 5. Els mòduls que componen l'ensenyament en centres educatius i les hores assignades a cadascun es fixen a l'annex 1, en l'apartat 3.3 de cada títol. 6. Els objectius, continguts i objectius terminals de cada mòdul són els que s'estableixen a l'annex 1, en els apartats 3.4 de cada títol. Els objectius terminals tenen la consideració de criteris d'avaluació. Article 3 Els objectius i continguts de l'obra final i de la fase de pràctiques, així com les orientacions per a l'avaluació, s'inclouen a l'annex 2. Article 4 El nombre màxim de convocatòries per a cada mòdul serà de quatre. De manera excepcional, a proposta del director del centre, el Departament d'Ensenyament podrà establir una convocatòria extraordinària en els supòsits de malaltia o d'altres de semblant consideració. Article 5 El títol de tècnic d'arts plàstiques i disseny donarà dret a l'accés al batxillerat en la seva modalitat d'arts a qui hagi accedit al corresponent cicle de formació específica mitjançant la prova a que fa referència l'article 9 del Decret 304/1995. Article 6 Les condicions d'espai i d'instal·lacions que han de reunir els centres educatius són les que fixa el Reia decret 389/1992, de 15 d'abril, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments artístics. Als efectes del que disposen els seus articles 40.1 i 44, els mòduls d'aquesta família professional es classifiquen a l'annex 1, en l'apartat 4 de cada cicle. La relació numèrica docent/alumnes serà 1/15 en els mòduls relacionats sota l'epígraf de tallers, que, sempre que sigui possible, s'impartiran en les aules específiques del centre. Per a la resta de mòduls s'aplicarà la relació 1/30. Article 7 Els mòduls classificats com a teoricopràctics i tallers que s'estableixen en el present Decret tindran la consideració de matèries optatives de batxillerat en la modalitat d'arts. Article 8 Els mòduls susceptibles de correspondència amb la pràctica laboral són els que s'especifiquen a l'annex 1, a l'apartat 5 de cada cicle. Disposició transitòria Es faculta el Departament d'Ensenyament per autoritzar la docència de determinats mòduls al professorat que, a la publicació del present Decret, imparteixi matèries equivalents de l'anterior ordenació,i pugui acreditar l'adient formació i experiència. Barcelona, 23 de juliol de 1996 Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya Josep Xavier Hernández i Moreno Conseller d'Ensenyament Annex 1 Art final de disseny gràfic -1 Identificació del títol Aquest cicle té la finalitat de formar professionals capaços de portar a terme treballs d'art final de disseny gràfic. L'art finalista participa amb valuoses i precises intervencions en els processos de disseny, que des d'una primera idea arriben a una forma impresa, mitjançant un projecte que, conservant la voluntat de l'encàrrec, incorpori aportacions per millorar la seva funció comunicativa. La pràctica del disseny evoluciona de manera substancial degut a la irrupció de nous mitjans i tecnologies. Els seu accés, però, no és sempre fàcil, i sovint se'n treu una rendibilitat marginal, defugint la possibilitat d'optimitzar les capacitats operatives. L'assoliment dels objectius del cicle implica haver adquirit, a més de la preceptiva base teòrica, la coneixença que procura una sèrie de...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba